바로가기 메뉴
본문 바로가기
주메뉴 바로가기

AWS

교육개요
교육 커리큘럼과 강사는 사정에 의해 변경될 수 있습니다.
교육명,를 포함한 교육과정 표
교육명 초급 Java SE Fundamentals (객체지향 개념과 알기 쉬운 자바 프로그래밍) 3차
교육기간 2018-11-26 ~ 2018-11-30
교육시간 30시간
교육장 영우글로벌러닝  지도보기
강사 오라클공인강사
정원 20명
교육비 1,230,000원 (VAT 별도)


교육소개
자바 SE 기본 과정은 프로그래밍 경험이 거의 없는 수강생들을 대상으로 하며,
Java 프로그래밍 언어를 사용하여 프로그래밍 방법을 학습합니다.
프로그래밍 언어 및 간단한 Java 기술 프로그램을 만드는 데 필요한 단계로 객체 지향 프로그래밍, 키워드 및 구문을 배우게 됩니다.



Learn To:
Use Java programming language constructs to create a Java technology application.
Use decision and looping constructs and methods to dictate program flow.
Understand basic Use and manipulate Use the new SE 8 java.time and java.time.format packages to format and the local date and time.
Specify a data modification by passing a predicate lambda expression to the Collections class.
교육목표
○ Write Java code that uses variables, arrays, conditional and loop constructs
○ Manipulate primitive numeric data and string data using Java operators
○ Create Java classes and use ○ Access the fields and methods of an ○ Manipulate text data using the methods of the String and StringBuilder classes
○ Use casting without losing precision or causing errors
○ Declare, override, and invoke methods
○ Access and create static fields and methods
○ Use classes from the java.time and java.time.format packages to format and the local date and time
○ Encapsulate a class using access modifiers and overloaded constructors
○ Define and implement a simple class hierarchy
○ Demonstrate polymorphism by implementing a Java Interface
○ Use a Predicate Lambda expression as the argument to a method
○ Handle a checked exception in a Java application
교육대상
Application Developers/ Developer / Project Manager
System Administrator/ Team Leader /Technical Administrator
Technical Consultant / Web Administrator
교육내용

□ Course Topics

○ What Is a Java Program?

  - Introduction to Computer Programs

  - Key Features of the Java Language

  - The Java Technology and Development Environment

  - Running/testing a Java program

 

○ Creating a Java Main Class

  - Java Classes

  - The main Method

 

○ Data In the Cart

  - Introducing variables

  - Working with Strings

  - Working with numbers

  - Manipulating numeric data

 

○ Managing Multiple Items

  - Working with Conditions

  - Working with a List of Items

  - Processing a list of items

 

○ Describing Objects and Classes

  - Working with objects and classes

  - Defining fields and methods

  - Declaring, Instantiating, and Initializing Objects

  - Working with Object References

  - Doing more with Arrays

  - Introducing the NetBeans IDE

  - Introducing the Soccer League Use Case

 

○ Manipulating and Formatting the Data in Your Program

  - Using the String Class

  - Using the Java API Docs

  - Using the StringBuilder Class

  - More about primitive data types

  - The remaining numeric operators

  - Promoting and casting variables

 

○ Creating and Using Methods

  - Using methods

  - Method arguments and return values

  - Static methods and variables

  - How Arguments are Passed to a Method

  - Overloading a method

 

○ Using Encapsulation

  - Access Control

  - Encapsulation

  - Overloading constructors

 

○ More on Conditionals

  - Relational and conditional operators

  - More ways to use if/else constructs

  - Using Switch Statements

  - Using the NetBeans Debugger

 

○ More on Arrays and Loops

  - Working with Dates

  - Parsing the args Array

  - Two-dimensional Arrays

  - Alternate Looping Constructs

  - Nesting Loops

  - The ArrayList class

 

○ Using Inheritance

  - Overview of inheritance

  - Working with subclasses and superclasses

  - Overriding methods in the superclass

  - Introducing polymorphism

  - Creating and extending abstract classes

 

○ Using Interfaces

  - Polymorphism in the JDK foundation classes

  - Using Interfaces

  - Using the List Interface

  - Introducing Lambda expressions

 

○ Handling Exceptions

  - Handling Exceptions: An overview

  - Propagation of exceptions

  - Catching and throwing exceptions

  - Handling multiple exceptions and errors

학원의 설립ㆍ운영 및 과외교습에 관한 법률 시행령에 따라 다음과 같이 수강료를 환불해드립니다.

  1. 반환기한 : 반환사유가 발생한 경우 반환기준에 따라 반환사유 발생일로부터 5일 이내에 교습비등을 환불해 드리겠습니다.
  2. 반환기준
    • 1) 교습을 할 수 없거나 교습장소를 제공할 수 없게 된 날을 기준으로 이미 납부한 교습비등을 일할 계산한 금액을 환불해 드리겠습니다.
    • 2) 교습기간이 1개월 이내인 경우, 다음과 같이 환불해 드리겠습니다.
      - 교습시작 전 : 이미 납부한 교습비등의 전액
      - 총 교습시간 1/3 경과 전 : 이미 납부한 교습비등의 2/3에 해당하는 금액
      - 총 교습시간 1/2 경과 전 : 이미 납부한 교습비등의 1/2에 해당하는 금액
      - 총 교습시간 1/2 경과 후 : 반환하지 않음
    • 3) 교습기간이 1개월을 초과하는 경우, 다음과 같이 환불해 드리겠습니다.
      - 교습시작 전 : 이미 납부한 교습비등의 전액
      - 교습시작 후 : 반환사유가 발생한 해당월의 반환 대상 교습비등(교습기간 1개월 이내 기준 산출금액)과 나머지 월의 교습비등 전액을 합산한 금액